fbpx

Het DNA van TVMO

TVMO is niet zomaar een marketingbureau, maar heeft een duidelijke visie: waarde toevoegen aan de wereld en mensen inspireren hetzelfde te doen. Dit kan uiteraard op veel manieren. Wij besloten om dit samen met bedrijven te doen en hen daarover duidelijk te laten communiceren. De wereld staat voor enorme uitdagingen (denk maar aan het klimaat, maar ook politieke en sociale kwesties). Consumenten vestigen hun hoop om verandering te brengen meer op bedrijven dan op de overheid. Binnenkort wordt het voor organisaties dus de normaalste zaak van de wereld om mee te zoeken naar oplossingen voor deze grote uitdagingen. Ondernemers kunnen dus maar beter vroeg dan laat gaan nadenken hoe ze hun steentje kunnen bijdragen aan deze maatschappelijke tendens!

‘Maatschappelijk verantwoord ondernemen’ is een opkomend fenomeen dat niet meer genegeerd kan worden. Veel bedrijven staan hier voor een dilemma tussen consument en maatschappij. De klant verwacht oplossingen: ze willen niet enkel meer een goeie service of een lage prijs, maar ook ethische kwesties, privacy en milieu spelen een steeds belangrijkere rol. Bedrijven die daarop kunnen inspelen en zich het best weten aan te passen, zijn de duurzame bedrijven van de toekomst. Dat valt niet meer te ontkennen.

In die optiek kozen wij voor vier waarden die essentieel zullen zijn voor de maatschappij in de komende jaren. TVMO wil ondernemingen helpen deze stap daarin te zetten door hun volledige verhaal te laten doorlopen van die waarden. Dat betekent dat wij op zoek gaan naar klanten die in dit verhaal geloven, hier al stevig op inzetten of de sprong willen maken om een duurzame organisatie te worden. Het vergt een mentaliteitswijziging die op zoek gaat naar creatieve en innovatieve oplossingen, ten dienste van de maatschappij en op een ecologisch verantwoorde manier. Elke waarde heeft een aparte kleur die terugkomt in de stijl van TVMO. Creativiteit is gelinkt aan het dominerende Saffraangeel. Innovatie wordt gekenmerkt door Living Coral (koraalroze), duurzaamheid komt overeen met Biscay (muntgroen). Alles rond Community is te herkennen aan het Classic Blue.

De Values

5%

Om de daad bij het woord te voeren, maken we de belofte om vijf procent van al onze inkomsten te investeren in initiatieven rond duurzaamheid en milieu. Zo willen we niet enkel structureel, maar ook financieel bijdragen aan een betere wereld. De initiatieven die we steunen zullen regelmatig op onze social media verschijnen en via blogposts verder toegelicht worden. TVMO zal partners aanmoedigen, maar zeker niet verplichten om hetzelfde te doen.